Visit Vestfold tar opp kampen mot syden


Årets sommerkampanje for Visit Vestfold tok turen til varmere strøk for å minne nordmenn på at de kan leve for livet på de fineste sommerdestinasjonene hjemme i Norge.

Innsikt
Sommeren i Vestfold er helt spesiell, men det er det jo ikke alle som vet. Hver sommer flykter hele Norge sørover til overfylte strender og heftige hetebølger. Uvitende om hvor fin sommer de egentlig kan ha i Vestfold.

Idé
Hvordan får man nordmenn som ligger på stranda i Syden til å lengte hjem til Vestfold midt i ferien? Vi valgte en uvanlig, men strategisk tilnærming: En utendørskampanje på digitale skjermer plassert på nøye utvalgte steder i Syden – like ved norske charterhoteller og populære strender.

For å maksimere effekten med et begrenset budsjett, kjøpte vi annonseplass på tidspunkt av dagen med høyest sannsynlighet for å treffe norske feriegjester – når de er mest mottakelige og på farten. Budskapene var enkle, direkte, men servert med et glimt i øyet.

Resultat
Det var ikke bare nordmenn på sydenferie som la merke til budskapet. Kampanjen gikk også sin seiersgang i Norge med bred dekning i blant annet TV2, NRK, VG og en rekke lokalaviser.

«En idé utenom det vanlige og et skikkelig godt samarbeid gjorde at vi fikk maks effekt ut av et lite budsjett.»
– Kristoffer Paulsen, Markedssjef i Visit Vestfold

Så gjenstår det å se om vi har klart å overtale noen til å feriere langs kysten i Vestfold neste sommer.



Andre jobber for: