Frebergs blir synlig i frysedisken

For:

Nyheter du ikke trenger å se langt etter

Frebergs er tre hardtarbeidende, ekte bønder som lager bra saker med utmerket smak. Helt siden 2012 har de drevet moderne, norsk landbruk med stor kjærlighet til jorda. Vi har hatt gleden av å jobbe med dem siden 2016, og har blant annet bidratt med profil og tone of voice. Du kan se mer av profilen her








Da Frebergs skulle utvide sortimentet med fryste grønnsaker, fikk vi lage pakningsdesignet. I en jungel av like produkter, var målet at Frebergs skulle skille seg ut både når det kom til design og tekst. Dessuten – når det som er inni eskene er så bra, så må jo selvfølgelig utsiden også være det.

Passer inn og skiller seg ut

Pakningsdesignet skulle være lett å få øye på i frysedisken, men det måtte også passe inn i det eksisterende, grønne Frebergs-universet. Hvert produkt fikk derfor sin egen distinkte farge, med en tydelig kontrastfarge for fremhevet informasjon. Pakningene fikk ikke minst det spesialtegnede “rosemaleriet” som vi har laget for Frebergs tidligere.


Flinke og folkelige folk

Den eksisterende tone of voice-en som kombinerer en nedpå og humoristisk tone med solid fagkunnskap ble selvfølgelig også videreført. Det førte blant annet til at pastinakken er “Kuttet og klar til kokkelering” og selleriroten “Sparer tid og fingertupper”.

Når du legger merke til disse produktene i frysedisken (og det er vi helt sikre på at du vil), anbefaler vi å plukke med deg en pakke eller ti. For tips til bruk (og ikke minst god og lærerik underholdning i feeden din) anbefaler vi også at du følger @frebergs.no på Instagram.

Bilder fra Frebergs Instagramkonto
Følg dem på @frebergs.no

Dette gjorde vi:
Pakningsdesign
Tekst og innholdsarbeid

Andre jobber for: