Det finnes mange måter å forsøke å selge et selskap på. De færreste av dem involverer å selge 1 liter vaffelrøre for 1 million kroner.
Men nettopp det foreslo vi at Høibakk Vafler skulle gjøre. Med et mediebudsjett på hele 0,- for å få oppmerksomhet rundt et mulig salg, ble det nødvendig å tenke litt annerledes.
Ideen i seg selv er så enkel som at vi ønsket å selge 1 liter vaffelrøre for 1 million kroner. Med i den prisen får man hele selskapet. I Breakfast har vi vært så heldige å jobbe med Høiback Vafler lenge, vi har både laget den lekne profilen og hjulpet Høibakk Vafler med å etablere seg i markedet.
Da tiden var inne for eierne å teste om selskapet var ferdigstekt for salg, var det viktig med en idé som passer med deres eksisterende stil og tone.
Selve ideen ble lansert med et par SoMe-innlegg, en Finn-annonse og så fattet redaksjoner over hele landet interesse. Målet var hele tiden å få oppmerksomhet og omtale rundt salget, og det ble det.
– Responsen har vært overveldende, sier Edilberto Maldonado som både har blitt intervjuet av aviser, omtalt i P3, Dagbladet og redaksjonelle medier i tillegg til stor viral oppmerksomhet og konkrete henvendelser fra interesserte kjøpere.