Temptech er Nordens største leverandør av vinskap. Med neser for god vin og det gode i livet, leverer selskapet produkter av høy kvalitet. Å sørge for at vin oppbevares riktig stiller strenge krav til nøyaktighet og kvalitet. De samme kravene stilles til selskapets nye profil.
Temptech sin målgruppe består både av ivrige hobbysamlere og profesjonelle faghandlere. Det betyr at profilen må fremstå solid og troverdig for flere typer brukere. Vin handler i stor grad om tradisjoner. Samtidig stiller oppbevaring av vin strenge krav til produktdesign og teknologi. Å være bevisst dette var med på å definere krav til logoen og profilen.
Vinskap står ofte lett tilgjengelige. Lett synlige på et kjøkken eller som del av innredning. Det betyr at man må sørge for en logo som ikke bare glir inn i forskjellige miljøer, samtidig som den står ut og krever sin plass. Derfor er logoen stram med rene linjer. Tydelig, klassisk, men moderne og tidløs.
Ute i den store verden representerer nordisk kvalitet nettopp det samme som logen og Temptech representerer. Profilen og logoen har løftet merkevaren i det nordiske markedet. Verden står for tur. Et samspill mellom teknologi, samt det rene og naturlige tas ut i visuelle elementer som er helt unike for de nordiske landene.
Dette har vi gjort for Temptech:
Rebranding
Logo
Profil
Grafisk design
Art Direction