Mitt Cruise – med stø kurs mot ny profil

Gruppereiser

Mitt Cruise/Min Kryssning er klare for å cruise inn i fremtiden. Med seg har de en fleksibel, ny profil som både vil bygge merkevare og vekke reiselyst.

Et helhetlig uttrykk
For å skape en helhetlig merkevare for reiselivsaktøren Mitt Cruise/Min Kryssning, valgte vi å lage et felles symbol som en del av den nye profilen. Det er flere gode argumenter for dette. Ikke bare husker folk flest ikoner og symboler bedre enn tekst. Et symbol er også fleksibelt i bruk, og perfekt for eksempelvis sosiale medier.

Dette gjorde vi:
Logo
Visuell identitet
Grafisk design
Webdesign, brukeropplevelse, kartlegging av kundereise, innhold, webutviklinghttps://www.mittcrius.no/

.

En logo krydret med fine detaljer
Selve logoen består av symbolet i kombinasjon med navnetrekket. Dette for å få det beste av to verdener. Små bokstaver er valgt for å gi en mykere kontrast til symbolet. Fonten er lett å lese, samtidig som den er krydret med fine detaljer. Legg merke til den stramme M-en, de tilkoblede t-ene og detaljen på i-ene. Sånt blir de grafiske designerne våre mo i knærne av.

To navn blir til ett symbol
Symbolet ble skapt med utgangspunkt i forbokstavene i Mitt Cruise og Min Kryssning. C og K ble til én stilisert form som representerer begge bokstavene. Det ga linjer som også kan gi assosiasjoner til blant annet en pil, retning og reise. Du er heller ikke alene om du ser kapteinstriper i symbolet.

Fra Mitt Cruise til Mi Crucero?
Om Mitt Cruise vil cruise enda lenger ut i verden, gjør fleksibiliteten i symbolet og navnetrekket det enkelt å utvide med flere varianter. Enten det blir My Cruise, Meine Kreuzfahrt, Mi Crucero eller noe helt annet. For å enkelt kunne seile inn på ulike flater, har logoen også en stående og en liggende variant.

Farget for både inspirasjon og internett
Det var avgjørende at fargepaletten skulle gi de rette assosiasjonene. Sammen med annet innhold skal den friste til reise og ferie. Gi liv til drømmen om middelhavet eller karibien. Samtidig må fargene fungere godt digitalt. Det vil si å vekke oppmerksomhet, men også å ha gode kontraster så innholdet på for eksempel nettsiden blir lett å lese og navigere i.

Valget falt på grønt og blått som hovedfarger, med tydelige assosiasjoner til både hav og natur. Oransje og sjøgrønn ble tatt inn for å skape komplimentære kontraster.

Fikk du lyst til å reise?
Se om Mitt Cruise kan bli ditt cruise
på nettsiden deres her.

Andre jobber for: