Nordic design with a twist

For:

Breakfast jobber for å få unike brands til å skinne. Da Kine Vinje, kvinnen bak nettbutikken Nordiske Hjem, kom til oss med en idé om et nytt nordisk brand, var vi ikke vanskelige å be.

Feirer livets former, endringer og farger

Det nye nordiske brandet «By_W» skulle bestå av flere interiørartikler som glass, vaser, speil, stearinlys og postere, som alle feirer livets former, endringer og farger! Det var derfor viktig at dette kom tydelig frem da vi skulle utforme logo og visuell profil for By_W.

Fargerikt og lekent

Tanken bak interiørartiklene til By_W og de gjennomgående formene i alt i fra lys til postere, «twist», «swirl» og «drips», var til stor inspirasjon da vi satt i gang med oppgaven. Breakfast ønsket å skape en logo og en visuell profil som kunne fungere som et organisk og levende bakteppe. By_W skulle fremstå fargerik og lekent!

Organisk logo og helhetlig profil

Resultatet ble en visuell pakke bestående av en organisk logo, et stramt navnetrekk og grafiske former med opphav i logoen. En leken tone of voice: «Nordic design with a twist» og en helhetlig profil som nå lever sitt liv på emballasjedesign og annet salgsmateriell.

Breakfast har jobbet tett med Nordiske Hjem siden 2016, og har stått for design av profil og nettbutikk, samt brukeropplevelse for deres suksessrike reise.

Life’s twisted. Life is a beautiful, twisted stretch of time. And that’s why we love it. In fact, life would be nothing but a boring straight line if it hadn’t been for those daily twists, swirls, turns and curves. This inspires us through all our designs and products.

Andre jobber for: