Breakfast jobber for å få unike brands til å skinne og da Kine Vinje, kvinnen bak nettbutikken Nordiske Hjem, kom til oss med en idé om et nytt nordisk brand, nølte vi ikke om samarbeidet. Vi har jobbet tett med Nordiske Hjem siden 2016, hvor vi da stod for design av profil og nettbutikk, samt brukeropplevelse for deres suksessrike reise.
Det nye nordiske brandet skulle feire livets former, endringer og farger. Med en produktportefølje bestående av interiørartikler i form av glass, vaser, speil, stearinlys, prints og mye mer var dette starten for By_W.
Ideen og inspirasjonen bak det visuelle har i stor grad latt seg påvirke av formene i artiklene og tankene bak de planlagte produktene som gjennomgående gikk igjen; formene twist, swirls og drips i ulike slag fra lys til prints. Breakfast ønsket å skape et organisk og levende bakteppe. By_W skulle fremstå fargerik og lekent.
Resultatet ble en visuell pakke bestående av en organisk logo, et stramt navnetrekk og grafiske former med sitt opphav i logoen. En leken tone of voice, Nordic design with a twist, en helhetlig profil som har levd sitt liv på emballasjedesign og annet salgsmateriell.





Life’s twisted. Life is a beautiful, twisted stretch of time. And that’s why we love it. In fact, life would be nothing but a boring straight line if it hadn’t been for those daily twists, swirls, turns and curves. This inspires us through all our designs and products.




