Nordre Follo kommune hadde nylig gjennomgått en kommunesammenslåing. Nå sto kulturtilbudet for tur. Målet var å samle de to kulturhusene, Kolben og Rådhusteatret. Ikke geografisk, men ved å skape et kulturelt fellesskap, få nye besøkende til hverandres hus og bli sterkere sammen. For å få til dette trengte de et nytt og samlende navn. Det ble Nordre Follo scener. De trengte også en ny og samlende profil, med logoer og merkevarehierarki. Der fikk vi gleden av å bidra.


Fra geografi til geometri
Kolben og Rådhusteatret er to svært ulike hus. Den geografiske avstand mellom Kolbotn og Ski gjorde ikke oppgaven enklere. Hvordan skulle vi få de to husene til å fremstå mer samlet? Svaret ble stiliserte, geometriske former, og en smart og tydelig fargepalett.

Sammen blir de mer
Alene er de enkle former hentet fra arkitekturen til byggene, men sammen skaper de noe spennende – et fleksibelt og nytt ikon for Nordre Follo Scener. To ulike hus, slått sammen til én grafisk form. To ulike bygg som begge skal presentere kultur og underholdning i en samlet og sterkere kommune.

Farger
Vi ønsket å beholde én distinkt farge for hvert hus, men ville at fargene skulle harmonere og fungere godt både med hverandre og med kommunens eksisterende profil.
De to valgte fargene er hentet fra Nordre Follos fargepalett, men er skrudd hakket med “digitale”. Sammen skaper de en tredje hovedfarge – burgunder, som vil representere fellesskapet.
Burgunderfargen står både i kontrast og i harmoni. Den er moden og seriøs, og symboliserer ambisjoner. Den fungerer som en mørk, varmere motvekt til de lyse og mer digitale tonene.











Dette gjorde vi
Logo og konsept
Visuell identitet
Merkevarehierarki
Malverk til trykk og digitale flater
Canva-maler
Animasjon
Webdesign, brukeropplevelse, kartlegging av kundereise, innhold, webutvikling.
