Lillestrøm Kultursenter feirer 100 år i 2026. I den forbindelse ble det tatt en strategisk beslutning om å løfte kultursenterets visuelle profil som en markering av jubileet. Vi utviklet en ny identitet med logo, navnetrekk og en helhetlig grafisk profil – som også bærer med seg historien.

Med hjerte for mennesker og kultur
Lillestrøm Kultursenter er mer enn et teater – det er en kulturell motor i regionen. Med sjel, bredde, historie og høy aktivitet tilbyr de et mangfold av opplevelser som engasjerer både barn, unge og voksne. Gjennom egenproduksjoner og andre arrangementer har de beriket lokalsamfunnet, styrket samspillet mellom kommune, næringsliv og frivillighet – og levert imponerende publikumsopplevelser til både Lillestrømlinger og tilreisende.
– Charlotte Edøy, strategisk designer
Et symbol på dette danner grunnlag for den visuelle profilen. En form eller et hjerte som er bygget opp av forkortelsen LKS, som de ofte bruker internt om seg selv. Hjertet er bærende i profilen – både som jubileumsmerke, som kommunikasjonselement og som fleksibel grafisk form på ulike flater.
En rik fargepalett inspirert av historien
Det ble etablert en rik fargepalett som speiler husets historie og mangfold. Her er blant annet de to gulfargene fra det gamle og det nye bygget, rustfargen fra nærområdet og rødfargen fra scenetepper og fløyelsseter. Det er en fargepalett som skaper god stemning og gode følelser, samtidig som den vekker oppmerksomhet og gjør at Lillestrøm Kultursenter skiller seg fra konkurrerende tilbud i regionen.
Den nye profilen inkluderer også et tydelig typografisk hierarki med en distinkt font som skaper balanse og fremhever det vesentlige i kommunikasjonen.






Feiring på alle flater
Lillestrøm Kultursenter er nå klare for å gå inn i jubileumsåret sitt (og årene som kommer etter) i ny drakt. En rekke malverk for nyhetsbrev, annonser og infoskjermer vil sørge for konsistent bruk på alle flater. Lillestrøm Kultursenter var en av de første som tok i bruk KulturApp-en vår, og også den vil nå oppdateres med nytt design. Den nye profilen er allerede implementert på nettsiden, hvor det samtidig ble gjort noen tekniske grep for å forbedre integrasjonen med billettsystemet og legge til rette for enda flere automasjoner.
SÅ GØY! Vi på Lillestrøm Kultursenter har ikke bare fått nytt design – vi har fått fornyet giv! Det er så GØY når det blir så flott. Det å samarbeide med Breakfast, er som å stupe uti Oslofjorden på vårparten; forfriskende. Vi opplever Breakfast som profesjonelle, humørfylte og raske. De har utrolig dyktige folk i alle ledd, og kommunikasjonen og samarbeidet har gått som en lek. Vi er veldig fornøyde med resultatet. Tusen hjertelig takk!
– Anne Merete Rodem, Markedssjef


Dette gjorde vi:
Revitalisering logo
Visuell identitet
Grafiske maler
Digital og fysisk annonsering
Officemaler
App-design
Webdesign, brukeropplevelse, kartlegging av kundereise, innhold, webutvikling.







