Ny profil hugget ut i stein.

Larvik Granite ville se like flotte ut som produktene de leverer. Vi hamret ut en ny profil og pusset den til den skinte.

Larvik Granite er en av de yngste, men samtidig mest suksessrike steinbrukseierne i Norge. De ønsket å fremstå moderne, men samtidig gjenspeile nøkkelordene i visjonen deres – kvalitet, effektivitet og solid. Vi trengte ikke grave dypt for å finne inspirasjon. Steinbruddet viste seg å være breddfullt av former, farger og mønster.

Den nye logoen er en stram og stilisert skildring av prosessen der de store blokkene forsiktig frigjøres fra fjellet. Den er moderne men samtidig tidløs og tar seg godt ut i mange ulike settinger – akkurat som produktene til Larvik Granite.

Steinbruddet satte farge på profilen med sine karakteristiske grå og sandtoner fra lyst til mørkt. Den blå kontrastfargen er hentet fra fargespillet i den vakre og verdenskjente Larvik Granite Blue Pearl.

De blokkerte formene fra steinbruddet ble også brukt til å bygge strukturen på nettsiden. Dette forsterkes gjennom bruken av logoen som et grafisk element.

Larvik Granite er stolte av sine ansatte. Det gjenspeiles i bildestilen, der fokuset ligger på menneskene og jobben de gjør. De som arbeider i feltet har lang erfaring og høy kompetanse. Produktene til Larvik Granite er bunnsolide, og det er folkene også.

Dette gjorde vi:

Profil
Konsept
Logo
Nettside
Grafisk design
Art Direction
UX

Andre jobber for: