Kunsten å gjøre et kulturhus digitalt. Og synlig.

Nøtterøy Kulturhus er et levende kulturhus med et bredt program. Dessverre var ikke alle oppsetninger og forestillinger utsolgt, se hva vi gjorde for å øke både trafikken og omsetningen med 20-30% hvert år i 4 år!

Før vi i det hele tatt jobbet med profil og nye websider, var en stor digital strategi nødvendig. På denne måten kunne vi definere målgrupper, hvilken rolle Nøtterøy Kulturhus skulle ha, målgruppenes digitale bevegelser og på den måten treffe presist. Ved å erstatte “gamle” markedsføringsmetoder med nye digitale kampanjer økte salgene betraktelig.
I 4 år på rad har kulturhuset hatt 20-30% vekst i antall besøkende på nettsiden, og enda viktigere – de samme tallene for omsetningen!

Jobben har bestått av å etablere en digital strategi, som igjen gir grunnlaget for webkonseptet. Her ble det bygget et helt nytt WordPress-tema med full integrasjon inn i det nye billettsystemet TIX. Breakfast står også for analyse og rådgivning av alle digitale markedsaktiviteter. Vi måler alle besøkende helt ned til fullført billettkjøpt, slik at vi kan vite hvilke digitale kanaler som gir flest besøk, størst engasjement og hvilke som gir billettsalg. Dette gir oss muligheten til å aktive benytte data for å finne ut hva man bør gjøre mer av.
På den måten blir man mer synlig, ikke bare på nett, men også blant folk flest. For som du sikkert vet – folk snakker om det de ser og opplever. En digital tilstedeværelse handler tross alt om å treffe mennesker, bare i litt andre flater enn før.

Dette (og mer) gjør vi for Nøtterøy Kulturhus:

Digital strategi
Implementering av løsning for billettkjøp
Ny hjemmeside
Digital markedsføring
Fortløpende analyse
Optimalisering

Andre jobber for: