Det høres kanskje rart ut, men mange spør oss faktisk om vi lager hjemmesider. Det korte svaret er ja, selvfølgelig gjør vi det. Men det mest interessante er kanskje hvordan vi gjør det og hva vi synes er viktigst når vi utvikler hjemmesider for kundene våre.
Enten det dreier seg om en ny profil, en kampanjesite eller publisering av innhold på en allerede eksisterende plattform, en hjemmeside er så mye mer enn bare en klikkbar brosjyre. For noen er det et førsteinntrykk av bedriften. For andre er det en bekreftelse av en identitet og en merkevare. Andre igjen trenger bare å få ut litt informasjon, men informasjon kan være gøy det. Helt sant.
Det viktigste er å alltid tenke på brukeropplevelsen. Som regel søker vi svar på noen enkle spørsmål. Ofte avdekker disse en del tydelige behov. Hva er målet med siden? Hvordan skal det målet nås? Hva vil vi at de som besøker siden skal gjøre? Og hva skal til for at folk i det hele tatt får lyst til å bli på siden og utføre de ønskete handlingene når de første har funnet fram til nettopp din hjemmeside?
I stedet for å legge ut i det vide og det brede, la oss heller ta en titt på noen web-prosjekter vi har gjort og hvorfor de ble som de ble. Det finnes en god grunn for det meste, skjønner du.
Ny nettbutikk for Nordiske hjem.
I tillegg til en ny hjemmeside, ble det utviklet en ny og frisk profil. Profilen har rom for forandring, kan endres i takt med årstider og trender, men enkel navigasjon og et UX-design med fokus på gjøre netthandel behagelig og inspirerende er i kjernen for selve jobben. Vi sto også for implementering av tekniske løsninger som tar hånd om ting som er viktige for nettbutikker, blant annet betaling og smidig gjennomføring av kjøp. Du kan jo sjekke hjemmesidene deres her. PS – Hold godt på lommeboka!
Lokalt og stolt for Hvasser Asparges!
Selvsagt jobber vi for store, nasjonale kunder. Men som et Vestfold-selskap med kontor i Tønsberg, er det klart at vi heier på de lokale heltene. Dem er det mange av, heldigvis. Blant dem er Hvasser Asparges, en lokal produsent av den diggeste asparges du kan tenke deg. For dem bestod jobben av design, tone of voice, webutvikling og alt som hører med. Se hele caset her. Gled deg.
Alt nytt for Drammen Scener!
Drammen Scener trengte mer enn en ny profil. De trengte én profil som passet til 2 forskjellige kulturscener, men også fungerte som en helhetlig og samlende profil. Umulig? Niks. Løsningen ble å lage en profil som kunne tilpasses og fungere som forskjellige identiteter, men likevel med en distinkt og samlende look. Tekniske løsninger som sørger for enkel bestilling av billetter (Ja, vi er gode på Tix og jobber med maaaaaaange kulturhus og scener), viser hva som skjer og får deg lyst til å oppleve mer. Sjekk ut jobben i sin helhet her.
Dette er Arntzen de Besche.
Da et av Norges største og mest erfarne advokathus skulle omprofilere seg, tok de kontakt med oss. Faktisk på grunn av en annonse de så i D2 for en annen kunde, men nok om det. Oppgaven var å gi dem et seriøst, klassisk, men likevel moderne og annerledes utseende. Ved å bryte med en del tradisjonelle måter å kommunisere sin juridiske ekspertise på utviklet vi en hjemmeside som er faglig tung, men lett å bruke. Hvordan det ble, kan du se her!
Ja, så var det deg da! Siden du har lest hit er du forhåpentligvis interessert i det vi driver med. Trenger du hjelp med noe, bare ta kontakt. Vi får til det meste, så lenge det dreier seg om kommunikasjon, design, strategi, film, motion design, tekst, navneprosesser, SEO, sosiale medier og alt det greiene der. Og så har vi supergod lunsj. Bare den i seg selv gjør det verdt å ta kontakt.Det kan du gjøre her.